گنجینه مغفول شعر و ادب در هرمزگان
نوشته شده توسط : onlinetabliq

گنجینه مغفول شعر و ادب در هرمزگان
دو کتاب دستور زبان تشریفات و آداب شغلی و اصول تبلیغات در کمپین‌های سیاسی، نوشتهٔ"رضا کمالی زرکانی" از آن دسته کتاب‌هایی است که خلأ آموزش در حوزه اصول تبلیغات سیاسی و اتیکت‌های اجتماعی را پر می‌کند. با توجه به استقبال بی‌نظیر از کتاب‌ها با این نویسنده که مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و فعال حوزه هنر و فرهنگ بوده به گفتگو پرداختیم.
                                                                                
نویسنده این کتاب گفت: قبل از نگارش کتاب، سابقه تألیف داشتم. در حوزه شعر و نمایش، بیشتر به کارهای تألیفی و مطالعه‌ای که بین دو رشته اتفاق می‌افتد علاقه دارم. اولین کاری که در حوزه تألیف انجام دادم ظرفیت‌های نمایشی در شعر نو بود و عموماً هم سعی می‌کنم جاهایی وارد شوم و مطالعه انجام دهم که کمتر به آن پرداخته‌شده است. «زرکانی» ادامه داد: ما در حوزه شعر و ادب ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که در حوزهٔ ادبیات دراماتیک، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی از آن‌ها استفاده‌نشده است.
                                                                         
 نتوانستیم از ابزارهای هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده کنیم
                                                          
کمالی در رابطه با کتاب "دستور زبان تشریفات و آداب شغلی" گفت: این‌یک کتاب کاملاً آموزشی است که هرکسی که یک شناخت مختصر از شعر و نمایش داشته باشد، می‌تواند از آن استفاده کند. وی ادامه داد: قبل از این، چند کتاب ترجمه کرده بودم که نمونهٔ آن نمایشنامه مذکر و مؤنث است، از یک نویسندهٔ فرانسوی به فارسی ترجمه کردم. کمالی ادامه داد: اخیراً احساس کردم که در حوزه تبلیغات، مخصوصاً تبلیغات سیاسی منابع ما خیلی کلی است و بیشتر در حوزه سیاست است تا در حوزه تبلیغات. ما در حوزه تبلیغات سیاسی منابع کمی داریم و اگر هم منابعی وجود دارد بیشتر تئوری است و جنبهٔ عملی ندارد. به همین خاطر سعی کردم در هر مورد مصداق ریزی را توضیح دهم.
وی افزود: کتابی است بین‌رشته‌ای که هم در حوزه سیاست و هم در حوزه تبلیغات استفاده می‌شود. در حقیقت یک کتاب ترکیبی که از دو جنبه مختلف موضوعی به آن پرداخته‌شده و سعی کردم بیشتر جنبه عملیاتی داشته باشد.
کمالی زرکانی گفت: ما به حوزه  استفاده از هوش مصنوعی در کشورمان زیاد نپرداختیم یعنی نتوانستیم از ابزار هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده کنیم به همین خاطر مصداق‌هایی از کشورهای مختلف ر ا در کتاب اصول تبلیغات در کمپین های سیاسی آورده‌ام تا در کشور خودمان از آن‌ها الگوبرداری کنیم. الگوهایی از کشورهای مختلف مثل امریکا، کانادا، المان و.... نمونه‌ای است که از هوش مصنوعی در تبلیغات سیاسی خودشان استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند به کمک ابزارهای جدید مانند استفاده از ابزارهای فضای مجازی، ماشین‌های جستجوگر و.... پیشرفت کنند.

مقالات دیگر: 

ظروف کرایه دارآباد
 یکی از ابزارهای ورود به جامعه زبان است
                                                             
یکی از ابزارهای ورود به جامعه زبان است. زبان گفت‌وگو، شرط لازم برای حضور در جامعه و ارتباط مؤثر است؛ اما شرط کافی نیست. یعنی شما به‌عنوان یک فرد در جامعه چگونه خوب ظاهر شوید که حضور شما آنجا مؤثر باشد. این از نحوهٔ لباس پوشیدن شما، نحوهٔ احوالپرسی شما، دست دادن شما و... مشخص می‌شود که جزو فنون اکتسابی است. بخشی دیگر ارثی و ژنتیکی است که آن‌هم با ورزش‌های مخصوص قابل اصلاح است. علوم و فنون بخش اکتسابی را باید یاد بگیریم. برای اینکه اگر قرار باشد معاشرت‌های فراتر از حتی سرزمین خودمان داشته باشیم به این ابزار که من نام آن را دستور زبان ارتباطی گذاشته‌ام نیاز داریم.
                                                                         
 تشریفات به معنی تجملات نیست به معنی فنون ارتباط مؤثراست
                                                                                               
وی در رابطه با محتوای کتاب دستور زبان تشریفات و آداب شغلی ادامه داد: با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم چطور مؤثر باشیم مثلاً یک کارمند تا چه فاصله‌ای می‌تواند به مدیر خود نزدیک شود. آیا حریم فاصله‌ها را می‌شناسد یا خیر.؟ آیا می‌داند که بافاصلهٔ کمتر از یک متر نمی‌تواند به مسئول خودش نزدیک شود یا خیر؟ کسی که می‌خواهد در محیط کارش موفق عمل کند باید دستور زبان و آداب تشریفات را یاد بگیرد. کمالی در رابطه با تبلیغات محیطی گفت: رسانه‌ها، روزنامه‌ها و شبکهٔ استانی باید به معرفی و دیده شدن کتاب‌ها کمک کنند. صداوسیما یک ظرفیتی است که باید با تبلیغات از کارهای فرهنگی حمایت کند. «کمالی» گفت: از روزنامه صبح ساحل برای حمایت چندین ساله از مؤلفین استان سپاسگزارم. ما اقتصاد کتاب را اقتصاد رفاهی می‌دانیم یعنی اقتصادی که باید از آن حمایت کرد.
 گلایه از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس
                                                                                                         
«زرکانی» در رابطه با عدم‌حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: نام این سازمان را باید به سازمان ورزشی شهرداری بندرعباس تغییر داد زیرا در طی انجام چند مراسمی که داشتیم هیچ حمایتی از جانب این سازمان در حوزه کتاب صورت نگرفته است. وی ادامه داد: دستمزد یک ورزشکار در حوزه فوتبال را صرف کارهای فرهنگی کنند. باید وظیفهٔ فرهنگی خودشان را در کنار فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.

 

منبع: صبح ساحل 





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: